Cleo Passier
Communicatieadviseur - Marketing en communicatie
Werken in een groot communicatieteam met gezellige én bevlogen collega’s? Daar had ik wel oren naar! En al helemaal fijn dat ik me met dat team kan vastbijten in allerlei manieren om de zorg beter te maken met kennis die aansluit op de praktijk. Daarnaast werk ik mee aan corporate communicatievraagstukken, waarvan de interessantste wat mij betreft is: ‘Hoe vergroten we de naamsbekendheid van Vilans en zorgen we dat mensen weten wat wij allemaal doen, zonder de zelfstandige ‘merknamen’ aan te tasten van de kennispleinen die Vilans runt’?
Verder ben ik vrolijk in ontwikkeling. Bezig vrede te krijgen met het feit dat communicatie vrijblijvend is, bijvoorbeeld. Dat je mensen helaas nooit kunt dwingen je boodschap te ontvangen, aandachtig door te nemen, te verwerken en te gebruiken zoals bedoeld. En dat allerlei factoren waar je géén invloed op hebt er wél voor kunnen zorgen dat een boodschap niet aankomt. Daarnaast ben ik lekker aan het uitproberen. Zo heb ik na een podcasttraining een podcast gemaakt, heb ik een puzzelboek ontworpen en maak ik het interne ‘Datajournaal’ met datacollega’s. Ik volg webinars van beroepsvereniging Logeion, heb afgelopen jaar een training beeldredactie en een vierdaagse training Adviesvaardigheden afgerond, en ik start half 2023 met het hbo-programma Cyber Security.
Wapenfeiten
- Hou van taal en tekst. Vind het leuk om de balans te zoeken tussen begrijpelijkheid én aantrekkelijkheid van teksten. Streef naar begrijpelijke teksten met karakter.
- Vlieg communicatievraagstukken het liefst aan vanuit het gewenste effect op de ontvanger. Bereik is een belangrijke randvoorwaarde, maar niet het einddoel van communicatie.
- Haal motivatie uit interessante communicatievraagstukken én betekenisvolle maatschappelijke organisatiedoelen. Commerciële doelen en concurrentiestrijd interesseren me niet.
- Krijg energie van communicatiewetenschap, kwantitatieve data en conclusies daaruit, brainstorms, een team waar je mee kunt lachen, open en open-minded mensen, de ondergang van ouderwetse en achterhaalde normen, praten en leren over de mogelijkheden en (voorlopige) onmogelijkheden rondom data-ondersteunde communicatie, crisiscommunicatie, AI, digitale veiligheid, corporate communicatie, reputatiemanagement, de herfst, de lente en een lunch zonder kaas.
- Opleidingen: Master Communicatie- en Informatiewetenschappen (UU), Bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen (UU)
- Eerder gewerkt bij: Immigratie- en Naturalisatiedienst, Gemeente Utrecht (afstudeerstage)